Jak zacząć Sprzedawać
Dodaj ogłoszenie z Przesyłką OLX.
2
3
W ciągu 24 godzin potwierdź sprzedaż w zakładce „Twoje przesyłki / Sprzedajesz”.
Po wygenerowaniu numeru przesyłki nadaj paczkę.
6
Pakiet Ochronny
Pakiet Ochronny zabezpiecza transakcję zakupu z Przesyłką OLX i obejmuje zamówienia, w których paczka była pusta lub otrzymany przedmiot nie był zgodny z ogłoszeniem.
Kupujący, który znalazł się w jednej z tych sytuacji może w ciągu 24 godzin od otrzymania paczki zgłosić w tej sprawie wniosek. Każdy wniosek w ramach Pakietu Ochronnego jest rozpatrywany indywidualnie na podstawie szczegółowych informacji oraz materiałów przesłanych zarówno przez Kupującego, jak i Sprzedającego.
-
Jeśli Kupujący w ciągu 24 h od otrzymania przesyłki złoży wniosek w ramach Pakietu Ochronnego, wypłata pieniędzy za sprzedaż zostanie wstrzymana.
-
Treść wniosku i załączone materiały Sprzedający i Kupujący mogą sprawdzić na koncie OLX w zakładce Zgłoszenia i zwroty (przycisk: Przeczytaj zgłoszenie).
-
Strony transakcji mogą skontaktować się ze sobą za pomocą Wiadomości. Dodatkowo Sprzedający za pomocą zakładki Zgłoszenia i zwroty może wysłać do OLX wyjaśnienia w sprawie złożonego wniosku.
-
Zespół specjalistów OLX w ciągu 30 dni rozpatruje wniosek – w międzyczasie może poprosić Sprzedającego i Kupującego o dosłanie dodatkowych informacji lub zdjęć.
- Sprzedający i Kupujący otrzymują wiadomość mailową z wynikiem rozstrzygnięcia. Jeżeli sprawa zostanie rozpatrzona na rzecz:
- Sprzedającego – przelew za transakcję zostaje zlecony na konto bankowe Sprzedającego,
- Kupującego – zwrot pieniędzy zostanie zrealizowany po dokonaniu zwrotu przedmiotu do Sprzedawcy (nie dotyczy pustej paczki).
- szczegółowe informacje o wysłanym przedmiocie,
- zdjęcia wysłanej paczki,
- zdjęcia sprzedanego przedmiotu,
- zrzuty ekranu korespondencji z Kupującym.
i Zwrotach OLX
Najczęściej zadawane pytania
Masz wiele takich samych przedmiotów? Dzięki “Zapłać, jeśli sprzedasz” możesz też w ramach jednego ogłoszenia dokonać wielu transakcji. Wystarczy, że podczas potwierdzania sprzedaży zaznaczysz opcję “Zostaw przesyłkę aktywną w ogłoszeniu” – wtedy kolejni kupujący będą mogli dokonać zakupu za pomocą Przesyłki OLX. Jeśli nie zaznaczysz tej opcji, ogłoszenie pozostanie aktywne, ale bez włączonej Przesyłki OLX. Więcej na temat tej metody płatności oraz cennik znajdziesz TUTAJ.
Nie otrzymałeś kodu nadania? Pobierz aplikację Inpost i zarejestruj się za pomocą numeru telefonu, podanego do Przesyłki OLX – kod nadania będzie tam dostępny nawet, jeśli numer przesyłki został wygenerowany wcześniej, niż zarejestrowałeś się w aplikacji. Możesz też skontaktować się z naszym zespołem obsługi – pomożemy!
Gdy ktoś zgłosi Cię w ramach Pakietu Ochronnego, otrzymasz od nas powiadomienie mailowe z informacją, której oferty dotyczy to zgłoszenie. Ponadto, w zakładce Zgłoszenia i zwroty na Twoim koncie OLX udostępnimy Ci podgląd treści wniosku Kupującego oraz załączone do niego materiały. Zapoznaj się z nimi, a następnie skontaktuj z zespołem OLX, wysyłając swoje dowody (np. zdjęcia i opis przedmiotu, paczki, inne istotne informacje). Możesz też spróbować dojść do porozumienia z Kupującym, pisząc do niego wiadomość.
-
Nigdy w procesie sprzedaży nie podawaj danych swojej karty bankowej, takich jak numer CVV i data ważności lub danych logowania do konta bankowego, takich jak login i hasło.
-
Zachowaj szczególną ostrożność, gdy Kupujący kontaktuje się z Tobą poza czatem OLX, np. poprzez komunikator.
-
Pamiętaj, że OLX nie generuje żadnych linków w procesie zakupów z Przesyłkami OLX, a Kupujący nie potrzebuje żadnych danych Sprzedającego, aby dokonać zakupu.
-
Podejrzany link otrzymany od Kupującego możesz sprawdzić w naszym Sprawdzaczu Linków. Dzięki temu dowiesz się, czy link należy do OLX lub Operatora Płatności, z którym współpracujemy.
kupuj wygodnie
3. W ciągu 24 godzin potwierdź sprzedaż w zakładce „Twoje przesyłki / Sprzedajesz”.
4. Po wygenerowaniu numeru przesyłki nadaj paczkę.
z Przesyłką OLX
Pakiet Ochronny
Pakiet Ochronny zabezpiecza transakcję zakupu z Przesyłką OLX i obejmuje zamówienia, w których paczka była pusta lub otrzymany przedmiot nie był zgodny z ogłoszeniem.
Kupujący, który znalazł się w jednej z tych sytuacji może w ciągu 24 godzin od otrzymania paczki zgłosić w tej sprawie wniosek. Każdy wniosek w ramach Pakietu Ochronnego jest rozpatrywany indywidualnie na podstawie szczegółowych informacji oraz materiałów przesłanych zarówno przez Kupującego, jak i Sprzedającego.
-
Jeśli Kupujący w ciągu 24 h od otrzymania przesyłki złoży wniosek w ramach Pakietu Ochronnego, wypłata pieniędzy za sprzedaż zostanie wstrzymana.
-
Treść wniosku i załączone materiały Sprzedający i Kupujący mogą sprawdzić na koncie OLX w zakładce Zgłoszenia i zwroty (przycisk: Przeczytaj zgłoszenie).
-
Strony transakcji mogą skontaktować się ze sobą za pomocą Wiadomości. Dodatkowo Sprzedający za pomocą zakładki Zgłoszenia i zwroty może wysłać do OLX wyjaśnienia w sprawie złożonego wniosku.
-
Zespół specjalistów OLX w ciągu 30 dni rozpatruje wniosek – w międzyczasie może poprosić Sprzedającego i Kupującego o dosłanie dodatkowych informacji lub zdjęć.
- Sprzedający i Kupujący otrzymują wiadomość mailową z wynikiem rozstrzygnięcia. Jeżeli sprawa zostanie rozpatrzona na rzecz:
- Sprzedającego – przelew za transakcję zostaje zlecony na konto bankowe Sprzedającego,
- Kupującego – zwrot pieniędzy zostanie zrealizowany po dokonaniu zwrotu przedmiotu do Sprzedawcy (nie dotyczy pustej paczki).
-
szczegółowe informacje o wysłanym przedmiocie,
-
zdjęcia wysłanej paczki,
-
zdjęcia sprzedanego przedmiotu,
-
zrzuty ekranu korespondencji z Kupującym.
Najczęściej zadawane pytania
Masz wiele takich samych przedmiotów? Dzięki “Zapłać, jeśli sprzedasz” możesz też w ramach jednego ogłoszenia dokonać wielu transakcji. Wystarczy, że podczas potwierdzania sprzedaży zaznaczysz opcję “Zostaw przesyłkę aktywną w ogłoszeniu” – wtedy kolejni kupujący będą mogli dokonać zakupu za pomocą Przesyłki OLX. Jeśli nie zaznaczysz tej opcji, ogłoszenie pozostanie aktywne, ale bez włączonej Przesyłki OLX. Więcej na temat tej metody płatności oraz cennik znajdziesz TUTAJ.
Nie otrzymałeś kodu nadania? Pobierz aplikację Inpost i zarejestruj się za pomocą numeru telefonu, podanego do Przesyłki OLX – kod nadania będzie tam dostępny nawet, jeśli numer przesyłki został wygenerowany wcześniej, niż zarejestrowałeś się w aplikacji. Możesz też skontaktować się z naszym zespołem obsługi – pomożemy!
Gdy ktoś zgłosi Cię w ramach Pakietu Ochronnego, otrzymasz od nas powiadomienie mailowe z informacją, której oferty dotyczy to zgłoszenie. Ponadto, w zakładce Zgłoszenia i zwroty na Twoim koncie OLX udostępnimy Ci podgląd treści wniosku Kupującego oraz załączone do niego materiały. Zapoznaj się z nimi, a następnie skontaktuj z zespołem OLX, wysyłając swoje dowody (np. zdjęcia i opis przedmiotu, paczki, inne istotne informacje). Możesz też spróbować dojść do porozumienia z Kupującym, pisząc do niego wiadomość.
-
Nigdy w procesie sprzedaży nie podawaj danych swojej karty bankowej, takich jak numer CVV i data ważności lub danych logowania do konta bankowego, takich jak login i hasło.
-
Zachowaj szczególną ostrożność, gdy Kupujący kontaktuje się z Tobą poza czatem OLX, np. poprzez komunikator.
-
Pamiętaj, że OLX nie generuje żadnych linków w procesie zakupów z Przesyłkami OLX, a Kupujący nie potrzebuje żadnych danych Sprzedającego, aby dokonać zakupu.
-
Podejrzany link otrzymany od Kupującego możesz sprawdzić w naszym Sprawdzaczu Linków. Dzięki temu dowiesz się, czy link należy do OLX lub Operatora Płatności, z którym współpracujemy.