header_ikona_auto
Poznaj Przesyłki OLX
sprzedawaj szybko, kupuj wygodnie
Strona główna   •   SPRZEDAJĄCY

Jak zacząć Sprzedawać

arrow_characoal
przesylki_ico_kupzprzesylka
1

Dodaj ogłoszenie z Przesyłką OLX.

arrow_characoal
przesylki_ico_powiadomimy

2

Powiadomimy Cię mailowo, gdy ktoś kupi Twój przedmiot.
arrow_characoal
przesylki_ico_poczekaj2

3

W ciągu 24 godzin potwierdź sprzedaż w zakładce „Twoje przesyłki / Sprzedajesz”.

arrow_characoal
przesylki_ico_nadaj
4

Po wygenerowaniu numeru przesyłki nadaj paczkę.

arrow_characoal
przesylki_ico_dotrze
5
Poczekaj, aż przesyłka dotrze do Kupującego.
arrow_characoal
przesylki_ico_przelew

6

Przelew na konto bankowe zostanie zainicjowany, gdy kupujący potwierdzi, że zamówienie jest OK lub automatycznie po 24 godzinach, jeśli Kupujący nie podejmie żadnej akcji. Realizacja przelewu trwa zazwyczaj do 3 dni roboczych.
arrow_characoal
Już wiesz, jak sprzedawać z Przesyłką OLX
ico_zarowka
Nasze wskazówki
safety_ico_7
Upewnij się, że zdjęcia, które zamieszczasz w ogłoszeniu są dobrej jakości oraz pokazują przedmiot z każdej strony. Nie zapomnij, aby zrobić zdjęcia ewentualnych wad przedmiotu.
safety_ico_8
Opisz funkcjonalność przedmiotu, jego cechy, markę, model, rozmiar (w przypadku odzieży) oraz ewentualne wady.
safety_ico_9
Jeśli przedmiot składa się z kilku odrębnych elementów, wymień je w opisie ogłoszenia.
Odpowiadaj na zapytania Kupujących na bieżąco – dzięki temu Twoja szansa na szybką sprzedaż wzrasta.
safety_ico_5
Zignoruj linki wysyłane poza OLX – proces kupna sprzedaży odbywa się na Twoim koncie OLX.
safety_ico_10
Zapakuj sprzedany przedmiot tak, aby cała paczka mieściła się w wymiarach, które zostały wybrane podczas dodawania ogłoszenia.
safety_ico_6
Pakując przedmiot, zabezpiecz go odpowiednio, aby nie uległ uszkodzeniu podczas przewozu.
Po wysłaniu paczki, obserwuj status przesyłki w zakładce „Twoje przesyłki / Sprzedajesz”.
Jak działa
Pakiet Ochronny

Pakiet Ochronny zabezpiecza transakcję zakupu z Przesyłką OLX i obejmuje zamówienia, w których paczka była pusta lub otrzymany przedmiot nie był zgodny z ogłoszeniem.

Kupujący, który znalazł się w jednej z tych sytuacji może w ciągu 24 godzin od otrzymania paczki zgłosić w tej sprawie wniosek. Każdy wniosek w ramach Pakietu Ochronnego jest rozpatrywany indywidualnie na podstawie szczegółowych informacji oraz materiałów przesłanych zarówno przez Kupującego, jak i Sprzedającego.

Jak wygląda rozpatrywanie wniosku
  1. Jeśli Kupujący w ciągu 24 h od otrzymania przesyłki złoży wniosek w ramach Pakietu Ochronnego, wypłata pieniędzy za sprzedaż zostanie wstrzymana.

  2. Treść wniosku i załączone materiały Sprzedający i Kupujący mogą sprawdzić na koncie OLX w zakładce Zgłoszenia i zwroty (przycisk: Przeczytaj zgłoszenie).

  3. Strony transakcji mogą skontaktować się ze sobą za pomocą Wiadomości. Dodatkowo Sprzedający za pomocą zakładki Zgłoszenia i zwroty może wysłać do OLX wyjaśnienia w sprawie złożonego wniosku.

  4. Zespół specjalistów OLX w ciągu 30 dni rozpatruje wniosek – w międzyczasie może poprosić Sprzedającego i Kupującego o dosłanie dodatkowych informacji lub zdjęć.

  5. Sprzedający i Kupujący otrzymują wiadomość mailową z wynikiem rozstrzygnięcia. Jeżeli sprawa zostanie rozpatrzona na rzecz:
    • Sprzedającego – przelew za transakcję zostaje zlecony na konto bankowe Sprzedającego,
    • Kupującego – zwrot pieniędzy zostanie zrealizowany po dokonaniu zwrotu przedmiotu do Sprzedawcy (nie dotyczy pustej paczki).
Co będzie pomocne podczas rozpatrywania sprawy
Aby nasz zespół mógł poprawnie rozpatrzyć wniosek wymagane będą:
  • szczegółowe informacje o wysłanym przedmiocie,
  • zdjęcia wysłanej paczki,
  • zdjęcia sprzedanego przedmiotu,
  • zrzuty ekranu korespondencji z Kupującym.
Rozpatrując zgłoszenie wysłuchujemy obu stron transakcji. Na podstawie materiałów otrzymanych od Kupującego oraz Sprzedającego rozpatrzymy wniosek w ciągu 30 dni od jego złożenia. O wyniku sprawy poinformujemy wiadomością mailową. Jeśli wniosek Kupującego zostanie zaakceptowany i dotyczył otrzymania innego przedmiotu, niż opisany w ogłoszeniu – konieczny będzie jego zwrot do Sprzedającego. Koszt zwrotu jest pokrywany przez Sprzedającego zgodnie z cennikiem. Jeśli Kupujący nie odeśle przedmiotu w wyznaczonym czasie, wypłata zostanie zrealizowana na rachunek bankowy Sprzedającego.
Pakiet Ochronny nie zastępuje ani nie wyłącza ochrony prawnej wynikającej z tytułu niewykonania lub nieprawidłowego wykonania Transakcji. Rozpatrzenie zgłoszenia przez Grupę OLX nie przesądza również o zasadności roszczeń przysługujących na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa (w tym z tytułu rękojmi lub gwarancji).
Dowiedz się więcej o Pakiecie Ochronnym
i Zwrotach OLX

Najczęściej zadawane pytania

“Zapłać, jeśli sprzedasz” pozwala Ci bezpłatnie dodać ogłoszenie z Przesyłką OLX. Płatność za emisję oferty zostanie pobrana dopiero po potwierdzeniu sprzedaży, jako odpowiednia wartość procentowa ceny przedmiotu.

Masz wiele takich samych przedmiotów? Dzięki “Zapłać, jeśli sprzedasz” możesz też w ramach jednego ogłoszenia dokonać wielu transakcji. Wystarczy, że podczas potwierdzania sprzedaży zaznaczysz opcję “Zostaw przesyłkę aktywną w ogłoszeniu” – wtedy kolejni kupujący będą mogli dokonać zakupu za pomocą Przesyłki OLX. Jeśli nie zaznaczysz tej opcji, ogłoszenie pozostanie aktywne, ale bez włączonej Przesyłki OLX. Więcej na temat tej metody płatności oraz cennik znajdziesz TUTAJ.
Każde ogłoszenie, dodane na OLX jest wyświetlane przez 30 dni lub do chwili usunięcia go przez Użytkownika. Po dokonaniu transakcji z Przesyłką OLX, ogłoszenie pozostaje aktywne, zgodnie z planowanym czasem jego emisji. Jeśli oferta nie jest już aktualna, możesz samodzielnie ją zakończyć, używając przycisku “Zakończ” widocznego przy ogłoszeniu w zakładce Ogłoszenia / Aktywne na swoim koncie OLX.
Jeśli skorzystałeś z Przesyłki OLX i okazało się, że z powodu zbyt dużych rozmiarów paczki nie możesz jej nadać, konieczne będzie anulowanie transakcji. Nie ma możliwości zmiany gabarytów po potwierdzeniu sprzedaży, dlatego tak ważne jest dopasowanie odpowiednich rozmiarów już na etapie dodawania ogłoszenia. Skontaktuj się z nami – pomożemy anulować proces i zwrócić pieniądze kupującemu, a Ty dodając nowe ogłoszenie, będziesz mógł wybrać właściwe parametry przesyłki.
PayU ma status Krajowej Instytucji Płatniczej i działa pod nadzorem KNF na mocy licencji IP1/2012 (więcej informacji). Celem operatora płatności jest zabezpieczenie transakcji internetowych pomiędzy Kupującym a Sprzedającym. Obowiązek weryfikacji tożsamości Sprzedających wynika z ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. PayU jest zobowiązane do identyfikacji klienta oraz weryfikacji jego tożsamości przed wypłatą pieniędzy. Więcej o weryfikacji danych przeczytasz na stronie www.operatorplatnosci.olx.pl
Terminy związane z Przesyłkami OLX są ściśle określone tak, aby Sprzedający miał wystarczająco dużo czasu na potwierdzenie transakcji i nadanie przesyłki, ale także aby Kupujący nie oczekiwał na nią zbyt długo. Jeśli nie potwierdzisz transakcji w ciągu 24 godzin lub nie nadasz paczki w ciągu 72 godzin od wygenerowania etykiety – zostanie ona anulowana, a środki zwrócimy Kupującemu. Na każdym etapie wysyłamy powiadomienia mailowe oraz w aplikacji, abyś zawsze był na bieżąco ze statusem transakcji.
Zmiana gabarytów paczki jest możliwa jedynie w sytuacji, gdy nie doszło do potwierdzenia transakcji. Wówczas ta funkcja dostępna jest z poziomu edycji ogłoszenia (zakładka Ogłoszenia / Aktywne -> Edycja): wystarczy, że w sekcji Przesyłka OLX zmienisz deklarowane wymiary przesyłki. Jeśli potwierdziłeś już sprzedaż, zmiana gabarytów nie jest możliwa – wtedy konieczne jest anulowanie transakcji.
Nadanie paczki bez etykiety możliwe jest tylko w przypadku, gdy wybrałeś Inpost jako operatora przesyłki. Wówczas, podczas potwierdzania transakcji poprosimy Cię o wybór metody nadania: z etykietą lub bez niej. Gdy wybierzesz nadanie bez etykiety, otrzymasz wiadomość email z kodem, który wystarczy wpisać w Paczkomacie podczas nadawania przesyłki. Kod nadania znajdziesz także w aplikacji Inpost, jeśli została zarejestrowana na ten sam numer telefonu, który podałeś dla Przesyłki OLX.

Nie otrzymałeś kodu nadania? Pobierz aplikację Inpost i zarejestruj się za pomocą numeru telefonu, podanego do Przesyłki OLX – kod nadania będzie tam dostępny nawet, jeśli numer przesyłki został wygenerowany wcześniej, niż zarejestrowałeś się w aplikacji. Możesz też skontaktować się z naszym zespołem obsługi – pomożemy!
Wszystkie transakcje z Przesyłką OLX objęte są Pakietem Ochronnym, dzięki któremu kupujący może zgłosić do nas otrzymanie pustej paczki lub towaru, który nie był przedmiotem ogłoszenia. Nie chcemy podejmować decyzji jednostronnie, dlatego będzie nam zależało na wysłuchaniu także Twojej perspektywy, jako Sprzedawcy.

Gdy ktoś zgłosi Cię w ramach Pakietu Ochronnego, otrzymasz od nas powiadomienie mailowe z informacją, której oferty dotyczy to zgłoszenie. Ponadto, w zakładce Zgłoszenia i zwroty na Twoim koncie OLX udostępnimy Ci podgląd treści wniosku Kupującego oraz załączone do niego materiały. Zapoznaj się z nimi, a następnie skontaktuj z zespołem OLX, wysyłając swoje dowody (np. zdjęcia i opis przedmiotu, paczki, inne istotne informacje). Możesz też spróbować dojść do porozumienia z Kupującym, pisząc do niego wiadomość.
O ile nie nadałeś jeszcze Przesyłki OLX, możesz samodzielnie anulować transakcję bezpośrednio na swoim koncie OLX. Aby tego dokonać, zaloguj się na swoim koncie OLX, a następnie przejdź do zakładki Przesyłki / Sprzedaż. Tam, przy wybranym zamówieniu znajdziesz przycisk do anulowania transakcji. Tym samym zlecony zostanie zwrot wpłaconych środków na konto bankowe kupującego.
Dla każdej Przesyłki OLX generowane są indywidualny numer i etykieta nadania, a wypłata środków za sprzedaż następuje po dostarczeniu paczki z tym właśnie numerem i potwierdzeniu przez kupującego, że otrzymał zamówiony przedmiot. Jeśli przesyłka została nadana na innym numerze listu przewozowego, nie mamy możliwości procesowania takiej transakcji. Niewykorzystana etykieta z właściwym numerem przesyłki, dostępna na koncie OLX zostanie anulowana po 72 godzinach od potwierdzenia sprzedaży, a pieniądze wrócą do kupującego. Jedynym rozwiązaniem jest wtedy kontakt z kupującym i ustalenie z nim sposobu zapłaty za towar indywidualnie.
Jeśli wniosek kupującego zostanie zaakceptowany, koszty przesyłki zwrotnej pokrywane są przez sprzedającego (załączniki nr 8 do Regulaminu, pkt III.2). Ma to zapewnić sprzedającemu możliwość uzyskania przedmiotu z powrotem (w przypadku akceptacji zgłoszenia i zwrócenia kupującemu pieniędzy z tytułu transakcji). W ramach wprowadzonej opcji Zwrotów OLX zwrot pieniędzy następuje dopiero po odebraniu przez sprzedającego przesyłki z punktu odbioru. Więcej informacji o Pakiecie Ochronnym i Zwrotach OLX znajdziesz w naszym Centrum Pomocy.
ikona_czlowiek_2
Rozważna sprzedaż – wskazówki dla sprzedających
  • Nigdy w procesie sprzedaży nie podawaj danych swojej karty bankowej, takich jak numer CVV i data ważności lub danych logowania do konta bankowego, takich jak login i hasło.

  • Zachowaj szczególną ostrożność, gdy Kupujący kontaktuje się z Tobą poza czatem OLX, np. poprzez komunikator.

  • Pamiętaj, że OLX nie generuje żadnych linków w procesie zakupów z Przesyłkami OLX, a Kupujący nie potrzebuje żadnych danych Sprzedającego, aby dokonać zakupu.

  • Podejrzany link otrzymany od Kupującego możesz sprawdzić w naszym Sprawdzaczu Linków. Dzięki temu dowiesz się, czy link należy do OLX lub Operatora Płatności, z którym współpracujemy.

header_ikona_auto
Poznaj Przesyłki OLX
sprzedawaj szybko,
kupuj wygodnie
Strona główna  •  SPRZEDAJĄCY
Jak zacząć Kupować
arrow-down_white.png
przesylki_ico_kupzprzesylka
1. Dodaj ogłoszenie z Przesyłką OLX.
arrow_characoal
przesylki_ico_powiadomimy
2. Powiadomimy Cię mailowo, gdy ktoś kupi Twój przedmiot.
arrow_characoal
przesylki_ico_poczekaj2

3. W ciągu 24 godzin potwierdź sprzedaż w zakładce „Twoje przesyłki / Sprzedajesz”.

arrow_characoal
przesylki_ico_nadaj

4. Po wygenerowaniu numeru przesyłki nadaj paczkę.

arrow_characoal
przesylki_ico_dotrze
5. Poczekaj, aż przesyłka dotrze do Kupującego.
arrow_characoal
przesylki_ico_przelew
6. Przelew na konto bankowe zostanie zainicjowany, gdy kupujący potwierdzi, że zamówienie jest OK lub automatycznie po 24 godzinach, jeśli Kupujący nie podejmie żadnej akcji. Realizacja przelewu trwa zazwyczaj do 3 dni roboczych.
Już wiesz, jak sprzedawać
z Przesyłką OLX
ico_zarowka
Nasze wskazówki
safety_ico_7
Upewnij się, że zdjęcia, które zamieszczasz w ogłoszeniu są dobrej jakości oraz pokazują przedmiot z każdej strony. Nie zapomnij, aby zrobić zdjęcia ewentualnych wad przedmiotu.
safety_ico_8
Opisz funkcjonalność przedmiotu, jego cechy, markę, model, rozmiar (w przypadku odzieży) oraz ewentualne wady.
safety_ico_9
Jeśli przedmiot składa się z kilku odrębnych elementów, wymień je w opisie ogłoszenia.
Odpowiadaj na zapytania Kupujących na bieżąco – dzięki temu Twoja szansa na szybką sprzedaż wzrasta.
safety_ico_5
Zignoruj linki wysyłane poza OLX – proces kupna sprzedaży odbywa się na Twoim koncie OLX.
safety_ico_10
Zapakuj sprzedany przedmiot tak, aby cała paczka mieściła się w wymiarach, które zostały wybrane podczas dodawania ogłoszenia.
safety_ico_6
Pakując przedmiot, zabezpiecz go odpowiednio, aby nie uległ uszkodzeniu podczas przewozu.
Po wysłaniu paczki, obserwuj status przesyłki w zakładce „Twoje przesyłki / Sprzedajesz”.
Jak działa
Pakiet Ochronny

Pakiet Ochronny zabezpiecza transakcję zakupu z Przesyłką OLX i obejmuje zamówienia, w których paczka była pusta lub otrzymany przedmiot nie był zgodny z ogłoszeniem.

Kupujący, który znalazł się w jednej z tych sytuacji może w ciągu 24 godzin od otrzymania paczki zgłosić w tej sprawie wniosek. Każdy wniosek w ramach Pakietu Ochronnego jest rozpatrywany indywidualnie na podstawie szczegółowych informacji oraz materiałów przesłanych zarówno przez Kupującego, jak i Sprzedającego.

Jak wygląda rozpatrywanie wniosku
  1. Jeśli Kupujący w ciągu 24 h od otrzymania przesyłki złoży wniosek w ramach Pakietu Ochronnego, wypłata pieniędzy za sprzedaż zostanie wstrzymana.

  2. Treść wniosku i załączone materiały Sprzedający i Kupujący mogą sprawdzić na koncie OLX w zakładce Zgłoszenia i zwroty (przycisk: Przeczytaj zgłoszenie).

  3. Strony transakcji mogą skontaktować się ze sobą za pomocą Wiadomości. Dodatkowo Sprzedający za pomocą zakładki Zgłoszenia i zwroty może wysłać do OLX wyjaśnienia w sprawie złożonego wniosku.

  4. Zespół specjalistów OLX w ciągu 30 dni rozpatruje wniosek – w międzyczasie może poprosić Sprzedającego i Kupującego o dosłanie dodatkowych informacji lub zdjęć.

  5. Sprzedający i Kupujący otrzymują wiadomość mailową z wynikiem rozstrzygnięcia. Jeżeli sprawa zostanie rozpatrzona na rzecz:
    • Sprzedającego – przelew za transakcję zostaje zlecony na konto bankowe Sprzedającego,
    • Kupującego – zwrot pieniędzy zostanie zrealizowany po dokonaniu zwrotu przedmiotu do Sprzedawcy (nie dotyczy pustej paczki).
Co będzie pomocne podczas rozpatrywania sprawy
Aby nasz zespół mógł poprawnie rozpatrzyć wniosek wymagane będą:
  • szczegółowe informacje o wysłanym przedmiocie,

  • zdjęcia wysłanej paczki,

  • zdjęcia sprzedanego przedmiotu,

  • zrzuty ekranu korespondencji z Kupującym.

Rozpatrując zgłoszenie wysłuchujemy obu stron transakcji. Na podstawie materiałów otrzymanych od Kupującego oraz Sprzedającego rozpatrzymy wniosek w ciągu 30 dni od jego złożenia. O wyniku sprawy poinformujemy wiadomością mailową. Jeśli wniosek Kupującego zostanie zaakceptowany i dotyczył otrzymania innego przedmiotu, niż opisany w ogłoszeniu – konieczny będzie jego zwrot do Sprzedającego. Koszt zwrotu jest pokrywany przez Sprzedającego zgodnie z cennikiem. Jeśli Kupujący nie odeśle przedmiotu w wyznaczonym czasie, wypłata zostanie zrealizowana na rachunek bankowy Sprzedającego.
Pakiet Ochronny nie zastępuje ani nie wyłącza ochrony prawnej wynikającej z tytułu niewykonania lub nieprawidłowego wykonania Transakcji. Rozpatrzenie zgłoszenia przez Grupę OLX nie przesądza również o zasadności roszczeń przysługujących na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa (w tym z tytułu rękojmi lub gwarancji).
Dowiedz się więcej o Pakiecie Ochronnym i Zwrotach OLX

Najczęściej zadawane pytania

“Zapłać, jeśli sprzedasz” pozwala Ci bezpłatnie dodać ogłoszenie z Przesyłką OLX. Płatność za emisję oferty zostanie pobrana dopiero po potwierdzeniu sprzedaży, jako odpowiednia wartość procentowa ceny przedmiotu.

Masz wiele takich samych przedmiotów? Dzięki “Zapłać, jeśli sprzedasz” możesz też w ramach jednego ogłoszenia dokonać wielu transakcji. Wystarczy, że podczas potwierdzania sprzedaży zaznaczysz opcję “Zostaw przesyłkę aktywną w ogłoszeniu” – wtedy kolejni kupujący będą mogli dokonać zakupu za pomocą Przesyłki OLX. Jeśli nie zaznaczysz tej opcji, ogłoszenie pozostanie aktywne, ale bez włączonej Przesyłki OLX. Więcej na temat tej metody płatności oraz cennik znajdziesz TUTAJ.
Każde ogłoszenie, dodane na OLX jest wyświetlane przez 30 dni lub do chwili usunięcia go przez Użytkownika. Po dokonaniu transakcji z Przesyłką OLX, ogłoszenie pozostaje aktywne, zgodnie z planowanym czasem jego emisji. Jeśli oferta nie jest już aktualna, możesz samodzielnie ją zakończyć, używając przycisku “Zakończ” widocznego przy ogłoszeniu w zakładce Ogłoszenia / Aktywne na swoim koncie OLX.
Jeśli skorzystałeś z Przesyłki OLX i okazało się, że z powodu zbyt dużych rozmiarów paczki nie możesz jej nadać, konieczne będzie anulowanie transakcji. Nie ma możliwości zmiany gabarytów po potwierdzeniu sprzedaży, dlatego tak ważne jest dopasowanie odpowiednich rozmiarów już na etapie dodawania ogłoszenia. Skontaktuj się z nami – pomożemy anulować proces i zwrócić pieniądze kupującemu, a Ty dodając nowe ogłoszenie, będziesz mógł wybrać właściwe parametry przesyłki.
PayU ma status Krajowej Instytucji Płatniczej i działa pod nadzorem KNF na mocy licencji IP1/2012 (więcej informacji). Celem operatora płatności jest zabezpieczenie transakcji internetowych pomiędzy Kupującym a Sprzedającym. Obowiązek weryfikacji tożsamości Sprzedających wynika z ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. PayU jest zobowiązane do identyfikacji klienta oraz weryfikacji jego tożsamości przed wypłatą pieniędzy. Więcej o weryfikacji danych przeczytasz na stronie www.operatorplatnosci.olx.pl
Terminy związane z Przesyłkami OLX są ściśle określone tak, aby Sprzedający miał wystarczająco dużo czasu na potwierdzenie transakcji i nadanie przesyłki, ale także aby Kupujący nie oczekiwał na nią zbyt długo. Jeśli nie potwierdzisz transakcji w ciągu 24 godzin lub nie nadasz paczki w ciągu 72 godzin od wygenerowania etykiety – zostanie ona anulowana, a środki zwrócimy Kupującemu. Na każdym etapie wysyłamy powiadomienia mailowe oraz w aplikacji, abyś zawsze był na bieżąco ze statusem transakcji.
Zmiana gabarytów paczki jest możliwa jedynie w sytuacji, gdy nie doszło do potwierdzenia transakcji. Wówczas ta funkcja dostępna jest z poziomu edycji ogłoszenia (zakładka Ogłoszenia / Aktywne -> Edycja): wystarczy, że w sekcji Przesyłka OLX zmienisz deklarowane wymiary przesyłki. Jeśli potwierdziłeś już sprzedaż, zmiana gabarytów nie jest możliwa – wtedy konieczne jest anulowanie transakcji.
Nadanie paczki bez etykiety możliwe jest tylko w przypadku, gdy wybrałeś Inpost jako operatora przesyłki. Wówczas, podczas potwierdzania transakcji poprosimy Cię o wybór metody nadania: z etykietą lub bez niej. Gdy wybierzesz nadanie bez etykiety, otrzymasz wiadomość email z kodem, który wystarczy wpisać w Paczkomacie podczas nadawania przesyłki. Kod nadania znajdziesz także w aplikacji Inpost, jeśli została zarejestrowana na ten sam numer telefonu, który podałeś dla Przesyłki OLX.

Nie otrzymałeś kodu nadania? Pobierz aplikację Inpost i zarejestruj się za pomocą numeru telefonu, podanego do Przesyłki OLX – kod nadania będzie tam dostępny nawet, jeśli numer przesyłki został wygenerowany wcześniej, niż zarejestrowałeś się w aplikacji. Możesz też skontaktować się z naszym zespołem obsługi – pomożemy!
Wszystkie transakcje z Przesyłką OLX objęte są Pakietem Ochronnym, dzięki któremu kupujący może zgłosić do nas otrzymanie pustej paczki lub towaru, który nie był przedmiotem ogłoszenia. Nie chcemy podejmować decyzji jednostronnie, dlatego będzie nam zależało na wysłuchaniu także Twojej perspektywy, jako Sprzedawcy.

Gdy ktoś zgłosi Cię w ramach Pakietu Ochronnego, otrzymasz od nas powiadomienie mailowe z informacją, której oferty dotyczy to zgłoszenie. Ponadto, w zakładce Zgłoszenia i zwroty na Twoim koncie OLX udostępnimy Ci podgląd treści wniosku Kupującego oraz załączone do niego materiały. Zapoznaj się z nimi, a następnie skontaktuj z zespołem OLX, wysyłając swoje dowody (np. zdjęcia i opis przedmiotu, paczki, inne istotne informacje). Możesz też spróbować dojść do porozumienia z Kupującym, pisząc do niego wiadomość.
O ile nie nadałeś jeszcze Przesyłki OLX, możesz samodzielnie anulować transakcję bezpośrednio na swoim koncie OLX. Aby tego dokonać, zaloguj się na swoim koncie OLX, a następnie przejdź do zakładki Przesyłki / Sprzedaż. Tam, przy wybranym zamówieniu znajdziesz przycisk do anulowania transakcji. Tym samym zlecony zostanie zwrot wpłaconych środków na konto bankowe kupującego.
Dla każdej Przesyłki OLX generowane są indywidualny numer i etykieta nadania, a wypłata środków za sprzedaż następuje po dostarczeniu paczki z tym właśnie numerem i potwierdzeniu przez kupującego, że otrzymał zamówiony przedmiot. Jeśli przesyłka została nadana na innym numerze listu przewozowego, nie mamy możliwości procesowania takiej transakcji. Niewykorzystana etykieta z właściwym numerem przesyłki, dostępna na koncie OLX zostanie anulowana po 72 godzinach od potwierdzenia sprzedaży, a pieniądze wrócą do kupującego. Jedynym rozwiązaniem jest wtedy kontakt z kupującym i ustalenie z nim sposobu zapłaty za towar indywidualnie.
Jeśli wniosek kupującego zostanie zaakceptowany, koszty przesyłki zwrotnej pokrywane są przez sprzedającego (załączniki nr 8 do Regulaminu, pkt III.2). Ma to zapewnić sprzedającemu możliwość uzyskania przedmiotu z powrotem (w przypadku akceptacji zgłoszenia i zwrócenia kupującemu pieniędzy z tytułu transakcji). W ramach wprowadzonej opcji Zwrotów OLX zwrot pieniędzy następuje dopiero po odebraniu przez sprzedającego przesyłki z punktu odbioru. Więcej informacji o Pakiecie Ochronnym i Zwrotach OLX znajdziesz w naszym Centrum Pomocy.
Rozważna sprzedaż – wskazówki dla sprzedających
  • Nigdy w procesie sprzedaży nie podawaj danych swojej karty bankowej, takich jak numer CVV i data ważności lub danych logowania do konta bankowego, takich jak login i hasło.

  • Zachowaj szczególną ostrożność, gdy Kupujący kontaktuje się z Tobą poza czatem OLX, np. poprzez komunikator.

  • Pamiętaj, że OLX nie generuje żadnych linków w procesie zakupów z Przesyłkami OLX, a Kupujący nie potrzebuje żadnych danych Sprzedającego, aby dokonać zakupu.

  • Podejrzany link otrzymany od Kupującego możesz sprawdzić w naszym Sprawdzaczu Linków. Dzięki temu dowiesz się, czy link należy do OLX lub Operatora Płatności, z którym współpracujemy.

ikona_czlowiek_2