header_ikona_auto
Poznaj Przesyłki OLX
sprzedawaj szybko, kupuj wygodnie
Strona główna   •   KUPUJĄCY
Jak zacząć Kupować
arrow_characoal
przesylki_ico_kupzprzesylka
1
Znajdż interesujący Cię przedmiot i klikniij przycisk „Kup”, a następnie „Kup z Przesyłką OLX”.
arrow_characoal
przesylki_ico_uzupelnijdane2

2

Uzupełnij dane, wybierz punkt odbioru paczki i opłać zamówienie.
arrow_characoal
przesylki_ico_poczekaj2

3

Poczekaj, aż Sprzedający potwierdzi sprzedaż przedmiotu w ciągu 24 godzin (powiadomimy Cię o tym mailowo). Jeśli tego nie zrobi, otrzymasz zwrot pieniędzy.
arrow_characoal
przesylki_ico_obserwuj
4
Obserwuj status przesyłki w zakładce „Twoje przesyłki / Kupujesz”.
arrow_characoal
przesylki_ico_odbierzpaczke
5
Odbierz paczkę, gdy jej status zmieni się na Gotowa do odbioru (zajmie to od 2 do 5 dni).
arrow_characoal
przesylki_ico_jestok

6

Po rozpakowaniu paczki przejdź do zakładki „Twoje przesyłki / Kupujesz” i w ramach Pakietu Ochronnego kliknij przycisk „Przedmiot jest OK” lub „Mam problem” (jeśli paczka była pusta lub otrzymany przedmiot nie był zgodny z ogłoszeniem).
ico_zarowka
Nasze wskazówki
Zapoznaj się ze zdjęciami, opisem oraz parametrami przedmiotu, który chcesz kupić.
Wyślij zapytanie do Sprzedającego, jeśli brakuje Ci informacji o przedmiocie
safety_ico_6
Gdy Sprzedający potwierdzi Twoje zamówienie, obserwuj status przesyłki w zakładce „Twoje przesyłki / Kupujesz”.
safety_ico_5
Zignoruj linki wysyłane poza OLX – proces kupna odbywa się na Twoim koncie OLX
Jak działa
Pakiet Ochronny
Pakiet Ochronny zabezpiecza transakcję zakupu z Przesyłką OLX i obejmuje zamówienia, w których paczka była pusta lub otrzymany przedmiot nie był zgodny z ogłoszeniem.

Kupujący, który znalazł się w jednej z tych sytuacji może w ciągu 24 godzin od otrzymania paczki zgłosić w tej sprawie wniosek. Każdy wniosek w ramach Pakietu Ochronnego jest rozpatrywany indywidualnie na podstawie szczegółowych informacji oraz materiałów przesłanych zarówno przez Kupującego, jak i Sprzedającego.
Jak wygląda rozpatrywanie wniosku
  1. Jeśli Kupujący w ciągu 24 h od otrzymania przesyłki złoży wniosek w ramach Pakietu Ochronnego, wypłata pieniędzy za sprzedaż zostanie wstrzymana.

  2. Treść wniosku i załączone materiały Sprzedający i Kupujący mogą sprawdzić na koncie OLX w zakładce Zgłoszenia i zwroty (przycisk: Przeczytaj zgłoszenie).

  3. Strony transakcji mogą skontaktować się ze sobą za pomocą Wiadomości. Dodatkowo Sprzedający za pomocą zakładki Zgłoszenia i zwroty może wysłać do OLX wyjaśnienia w sprawie złożonego wniosku.

  4. Zespół specjalistów w ciągu 30 dni rozpatruje wniosek – w międzyczasie może poprosić Sprzedającego i Kupującego o dosłanie dodatkowych informacji lub zdjęć.

  5. Sprzedający i Kupujący otrzymują wiadomość mailową z wynikiem rozstrzygnięcia. Jeżeli sprawa zostanie rozpatrzona na rzecz:
    • Sprzedającego – przelew za transakcję zostaje zlecony na konto bankowe Sprzedającego,
    • Kupującego – zwrot pieniędzy nastąpi po odesłaniu przedmiotu do Sprzedającego (nie dotyczy przypadków pustej paczki).
Co będzie pomocne podczas rozpatrywania sprawy
Aby nasz zespół mógł poprawnie rozpatrzyć wniosek, do zgłoszenia należy dołączyć:
  • szczegółowe informacje o otrzymanym przedmiocie (opis sytuacji)
  • zdjęcia odebranej paczki
  • zdjęcia zakupionego przedmiotu
  • zrzuty ekranu korespondencji ze sprzedającym
Rozpatrując zgłoszenie wysłuchujemy obu stron transakcji. Poinformujemy Sprzedającego, że Kupujący złożył wniosek. Możemy także przekazać mu treść wniosku Kupującego oraz dołączone do niego materiały (dlatego ważne jest niezamieszczanie poufnych danych w zgłoszeniu). Wniosek rozpatrzymy w ciągu 30 dni od jego złożenia. Jeżeli zostanie zaakceptowany i dotyczył otrzymania innego przedmiotu, niż opisany w ogłoszeniu – konieczny będzie jego zwrot do Sprzedającego. Zobacz, jak działają zwroty..
Pakiet Ochronny nie zastępuje ani nie wyłącza ochrony prawnej wynikającej z tytułu niewykonania lub nieprawidłowego wykonania Transakcji. Rozpatrzenie zgłoszenia przez Grupę OLX nie przesądza również o zasadności roszczeń przysługujących na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa (w tym z tytułu rękojmi lub gwarancji).
Dowiedz się więcej o Pakiecie Ochronnym
i Zwrotach OLX

Najczęściej zadawane pytania

Kod jest potrzebny do odbioru paczki z Paczkomatu Inpost i powinien zostać automatycznie wysłany na Twój adres email oraz SMS. W pierwszej kolejności sprawdź, czy wiadomość na pewno nie dotarła na żadną z tych platform (być może email trafił do zakładki tematycznej lub folderu SPAM na Twojej skrzynce). Jeśli nie uda Ci się odszukać wiadomości, skontaktuj się z nami, podając numer przesyłki – zlecimy ponowną wysyłkę kodu odbioru.
Po dokonaniu zakupu przedmiotu i potwierdzeniu transakcji potwierdzeniu transakcji przez Sprzedającego, na swoją skrzynkę odbiorczą na koncie OLX (folder Wiadomości) otrzymasz wiadomość łączącą Cię ze Sprzedawcą. Dzięki temu w łatwy sposób skontaktujesz się z nim nawet w przypadku, gdy zakończy on już swoje ogłoszenie.
Jeśli dokonałeś płatności, a ze statusu transakcji na Twoim koncie OLX wynika, że sprzedający nie potwierdził jeszcze zamówienia, skontaktuj się z nim bezpośrednio za pomocą wiadomości OLX lub telefonicznie (jeśli w ogłoszeniu jest widoczny numer telefonu). Przed potwierdzeniem transakcji sprzedający ma możliwość jej anulowania bezpośrednio na swoim koncie OLX (zakładka Twoje przesyłki / Sprzedajesz). Jeśli natomiast sprzedawca potwierdził transakcję wystarczy, że nie nada do Ciebie paczki – po 72 godzinach etykieta straci ważność, co zainicjuje zwrot środków na Twój rachunek bankowy. W przypadku, gdy paczka została nadana nie ma możliwości anulowania transakcji.
Po tym, jak zapłacisz za wybrany towar, automatycznie powiadamiamy Sprzedającego o rozpoczętej transakcji i ma on 24 godziny na potwierdzenie sprzedaży, a następnie 72 godziny na wysłanie przedmiotu. Jeśli pomyliłeś się, wybierając metodę dostawy, najlepszym rozwiązaniem będzie kontakt ze Sprzedawcą jak najszybciej, aby mógł on anulować zamówienie. Dzięki temu płatność wróci na Twój rachunek bankowy, a Ty będziesz mógł ponownie dokonać zakupu przedmiotu z właściwą opcją dostawy.
Dzięki naszej Usłudze Serwisowej możesz kupować i płacić przez internet. Dodatkowo wszystkie Twoje zamówienia są objęte Pakietem Ochronnym. Wysokość opłaty zależy od ceny przedmiotu oraz kategorii, w której przedmiot się znajduje. Opłatę za Usługę Serwisową doliczamy do ceny przedmiotu z Przesyłką OLX. Koszt jest widoczny na stronie ogłoszenia (pod ceną przedmiotu i przesyłki, a także w podsumowaniu transakcji). Więcej informacji o Usłudze Serwisowej znajdziesz w naszym Centrum Pomocy.
Zakup przedmiotów z wielu ogłoszeń w ramach jednej przesyłki nie jest obecnie możliwy. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest kontakt ze Sprzedającym i ustalenie z nim warunków transakcji indywidualnie.
Jeśli zamówienie z Przesyłką OLX nie zostanie odebrane w czasie wyznaczonym przez przewoźnika, automatycznie zleci on zwrot paczki do nadawcy. Na podstawie informacji o zwrocie przedmiotu uruchomimy zwrot wpłaconych środków na Twój rachunek bankowy. Pamiętaj, że księgowanie przelewu może potrwać kilka dni.
Jeśli wniosek kupującego zostanie zaakceptowany, koszty przesyłki zwrotnej pokrywane są przez sprzedającego (załączniki nr 8 do Regulaminu, pkt III.2). Ma to zapewnić sprzedającemu możliwość uzyskania przedmiotu z powrotem (w przypadku akceptacji zgłoszenia i zwrócenia kupującemu pieniędzy z tytułu transakcji). W ramach wprowadzonej opcji Zwrotów OLX zwrot pieniędzy następuje dopiero po odebraniu przez sprzedającego przesyłki z punktu odbioru. Więcej informacji o Pakiecie Ochronnym i Zwrotach OLX znajdziesz w naszym Centrum Pomocy.
ikona_czlowiek_1
Udane zakupy – wskazówki dla kupujących
  • Zachowaj szczególną ostrożność podczas zakupów, szczególnie, gdy natrafisz na bardzo atrakcyjny przedmiot w podejrzanie niskiej cenie.

  • Nie ulegaj presji czasu, przemyśl dobrze swoją decyzję. Nie daj się zwieść Sprzedającemu, który przekonuje, że za chwilę oferta będzie nieaktualna.

  • Nigdy w procesie zakupu nie podawaj danych swojej karty bankowej, takich jak numer CVV i data ważności lub danych logowania do konta bankowego, takich jak login i hasło.

  • Podejrzany link otrzymany od Sprzedającego możesz sprawdzić w naszym Sprawdzaczu Linków. Dzięki temu dowiesz się, czy link należy do OLX lub Operatora Płatności, z którym współpracujemy.

header_ikona_auto
Poznaj Przesyłki OLX
sprzedawaj szybko,
kupuj wygodnie
Strona główna  •  KUPUJĄCY
Jak zacząć Kupować
arrow-down_white.png
przesylki_ico_kupzprzesylka
1. Znajdż interesujący Cię przedmiot i klikniij przycisk „Kup”, a następnie „Kup z Przesyłką OLX”.
arrow_characoal
przesylki_ico_uzupelnijdane2
2. Uzupełnij dane, wybierz punkt odbioru paczki i opłać zamówienie.
arrow_characoal
przesylki_ico_poczekaj2
3. Poczekaj, aż Sprzedający potwierdzi sprzedaż przedmiotu w ciągu 24 godzin (powiadomimy Cię o tym mailowo). Jeśli tego nie zrobi, otrzymasz zwrot pieniędzy.
arrow_characoal
przesylki_ico_obserwuj
4. Obserwuj status przesyłki w zakładce „Twoje przesyłki / Kupujesz”.
arrow_characoal
przesylki_ico_odbierzpaczke
5. Odbierz paczkę, gdy jej status zmieni się na Gotowa do odbioru (zajmie to od 2 do 5 dni).
arrow_characoal
przesylki_ico_jestok
6. Po rozpakowaniu paczki przejdź do zakładki „Twoje przesyłki / Kupujesz” i w ramach Pakietu Ochronnego kliknij przycisk „Przedmiot jest OK” lub „Mam problem” (jeśli paczka była pusta lub otrzymany przedmiot nie był zgodny z ogłoszeniem).
ico_zarowka
Nasze wskazówki
Zapoznaj się ze zdjęciami, opisem oraz parametrami przedmiotu, który chcesz kupić.
Wyślij zapytanie do Sprzedającego, jeśli brakuje Ci informacji o przedmiocie
safety_ico_6
Gdy Sprzedający potwierdzi Twoje zamówienie, obserwuj status przesyłki w zakładce „Twoje przesyłki / Kupujesz”.
safety_ico_5
Zignoruj linki wysyłane poza OLX – proces kupna odbywa się na Twoim koncie OLX
Jak działa
Pakiet Ochronny
Pakiet Ochronny zabezpiecza transakcję zakupu z Przesyłką OLX i obejmuje zamówienia, w których paczka była pusta lub otrzymany przedmiot nie był zgodny z ogłoszeniem.

Kupujący, który znalazł się w jednej z tych sytuacji może w ciągu 24 godzin od otrzymania paczki zgłosić w tej sprawie wniosek. Każdy wniosek w ramach Pakietu Ochronnego jest rozpatrywany indywidualnie na podstawie szczegółowych informacji oraz materiałów przesłanych zarówno przez Kupującego, jak i Sprzedającego.
Jak wygląda rozpatrywanie wniosku
  1. Jeśli Kupujący w ciągu 24 h od otrzymania przesyłki złoży wniosek w ramach Pakietu Ochronnego, wypłata pieniędzy za sprzedaż zostanie wstrzymana.

  2. Treść wniosku i załączone materiały Sprzedający i Kupujący mogą sprawdzić na koncie OLX w zakładce Zgłoszenia i zwroty (przycisk: Przeczytaj zgłoszenie).

  3. Strony transakcji mogą skontaktować się ze sobą za pomocą Wiadomości. Dodatkowo Sprzedający za pomocą zakładki Zgłoszenia i zwroty może wysłać do OLX wyjaśnienia w sprawie złożonego wniosku.

  4. Zespół specjalistów w ciągu 30 dni rozpatruje wniosek – w międzyczasie może poprosić Sprzedającego i Kupującego o dosłanie dodatkowych informacji lub zdjęć.

  5. Sprzedający i Kupujący otrzymują wiadomość mailową z wynikiem rozstrzygnięcia. Jeżeli sprawa zostanie rozpatrzona na rzecz:
    • Sprzedającego – przelew za transakcję zostaje zlecony na konto bankowe Sprzedającego,
    • Kupującego – zwrot pieniędzy nastąpi po odesłaniu przedmiotu do Sprzedającego (nie dotyczy przypadków pustej paczki).
Co będzie pomocne podczas rozpatrywania sprawy
Aby nasz zespół mógł poprawnie rozpatrzyć wniosek, do zgłoszenia należy dołączyć:
  • szczegółowe informacje o otrzymanym przedmiocie (opis sytuacji)

  • zdjęcia odebranej paczki

  • zdjęcia zakupionego przedmiotu

  • zrzuty ekranu korespondencji ze sprzedającym

Rozpatrując zgłoszenie wysłuchujemy obu stron transakcji. Poinformujemy Sprzedającego, że Kupujący złożył wniosek. Możemy także przekazać mu treść wniosku Kupującego oraz dołączone do niego materiały (dlatego ważne jest niezamieszczanie poufnych danych w zgłoszeniu). Wniosek rozpatrzymy w ciągu 30 dni od jego złożenia. Jeżeli zostanie zaakceptowany i dotyczył otrzymania innego przedmiotu, niż opisany w ogłoszeniu – konieczny będzie jego zwrot do Sprzedającego. Zobacz, jak działają zwroty.
Pakiet Ochronny nie zastępuje ani nie wyłącza ochrony prawnej wynikającej z tytułu niewykonania lub nieprawidłowego wykonania Transakcji. Rozpatrzenie zgłoszenia przez Grupę OLX nie przesądza również o zasadności roszczeń przysługujących na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa (w tym z tytułu rękojmi lub gwarancji).
Dowiedz się więcej o Pakiecie Ochronnym i Zwrotach OLX

Najczęściej zadawane pytania

Kod jest potrzebny do odbioru paczki z Paczkomatu Inpost i powinien zostać automatycznie wysłany na Twój adres email oraz SMS. W pierwszej kolejności sprawdź, czy wiadomość na pewno nie dotarła na żadną z tych platform (być może email trafił do zakładki tematycznej lub folderu SPAM na Twojej skrzynce). Jeśli nie uda Ci się odszukać wiadomości, skontaktuj się z nami, podając numer przesyłki – zlecimy ponowną wysyłkę kodu odbioru.
Po dokonaniu zakupu przedmiotu i potwierdzeniu transakcji potwierdzeniu transakcji przez Sprzedającego, na swoją skrzynkę odbiorczą na koncie OLX (folder Wiadomości) otrzymasz wiadomość łączącą Cię ze Sprzedawcą. Dzięki temu w łatwy sposób skontaktujesz się z nim nawet w przypadku, gdy zakończy on już swoje ogłoszenie.
Jeśli dokonałeś płatności, a ze statusu transakcji na Twoim koncie OLX wynika, że sprzedający nie potwierdził jeszcze zamówienia, skontaktuj się z nim bezpośrednio za pomocą wiadomości OLX lub telefonicznie (jeśli w ogłoszeniu jest widoczny numer telefonu). Przed potwierdzeniem transakcji sprzedający ma możliwość jej anulowania bezpośrednio na swoim koncie OLX (zakładka Twoje przesyłki / Sprzedajesz). Jeśli natomiast sprzedawca potwierdził transakcję wystarczy, że nie nada do Ciebie paczki – po 72 godzinach etykieta straci ważność, co zainicjuje zwrot środków na Twój rachunek bankowy. W przypadku, gdy paczka została nadana nie ma możliwości anulowania transakcji.
Po tym, jak zapłacisz za wybrany towar, automatycznie powiadamiamy Sprzedającego o rozpoczętej transakcji i ma on 24 godziny na potwierdzenie sprzedaży, a następnie 72 godziny na wysłanie przedmiotu. Jeśli pomyliłeś się, wybierając metodę dostawy, najlepszym rozwiązaniem będzie kontakt ze Sprzedawcą jak najszybciej, aby mógł on anulować zamówienie. Dzięki temu płatność wróci na Twój rachunek bankowy, a Ty będziesz mógł ponownie dokonać zakupu przedmiotu z właściwą opcją dostawy.
Dzięki naszej Usłudze Serwisowej możesz kupować i płacić przez internet. Dodatkowo wszystkie Twoje zamówienia są objęte Pakietem Ochronnym. Wysokość opłaty zależy od ceny przedmiotu oraz kategorii, w której przedmiot się znajduje. Opłatę za Usługę Serwisową doliczamy do ceny przedmiotu z Przesyłką OLX. Koszt jest widoczny na stronie ogłoszenia (pod ceną przedmiotu i przesyłki, a także w podsumowaniu transakcji). Więcej informacji o Usłudze Serwisowej znajdziesz w naszym Centrum Pomocy.
Zakup przedmiotów z wielu ogłoszeń w ramach jednej przesyłki nie jest obecnie możliwy. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest kontakt ze Sprzedającym i ustalenie z nim warunków transakcji indywidualnie.
Jeśli zamówienie z Przesyłką OLX nie zostanie odebrane w czasie wyznaczonym przez przewoźnika, automatycznie zleci on zwrot paczki do nadawcy. Na podstawie informacji o zwrocie przedmiotu uruchomimy zwrot wpłaconych środków na Twój rachunek bankowy. Pamiętaj, że księgowanie przelewu może potrwać kilka dni.
Jeśli wniosek kupującego zostanie zaakceptowany, koszty przesyłki zwrotnej pokrywane są przez sprzedającego (załączniki nr 8 do Regulaminu, pkt III.2). Ma to zapewnić sprzedającemu możliwość uzyskania przedmiotu z powrotem (w przypadku akceptacji zgłoszenia i zwrócenia kupującemu pieniędzy z tytułu transakcji). W ramach wprowadzonej opcji Zwrotów OLX zwrot pieniędzy następuje dopiero po odebraniu przez sprzedającego przesyłki z punktu odbioru. Więcej informacji o Pakiecie Ochronnym i Zwrotach OLX znajdziesz w naszym Centrum Pomocy.
Udane zakupy – wskazówki dla kupujących
  • Zachowaj szczególną ostrożność podczas zakupów, szczególnie, gdy natrafisz na bardzo atrakcyjny przedmiot w podejrzanie niskiej cenie.

  • Nie ulegaj presji czasu, przemyśl dobrze swoją decyzję. Nie daj się zwieść Sprzedającemu, który przekonuje, że za chwilę oferta będzie nieaktualna.

  • Nigdy w procesie zakupu nie podawaj danych swojej karty bankowej, takich jak numer CVV i data ważności lub danych logowania do konta bankowego, takich jak login i hasło.

  • Podejrzany link otrzymany od Sprzedającego możesz sprawdzić w naszym Sprawdzaczu Linków. Dzięki temu dowiesz się, czy link należy do OLX lub Operatora Płatności, z którym współpracujemy.

ikona_czlowiek_1